Sharpen the Saw: The 7th Habit

Coronado International School > Education in progress > Sharpen the Saw: The 7th Habit
Coronado International School

Sharpen the Saw: The 7th Habit

(Para la versión en español, haga click aquí.)

Sharpening the Saw is all about continual improvement, which is Covey’s third and last pillar in the 7 Habits system. It speaks to constant renovation in all areas of our life, such as physical, socioemotional, mental, and spiritual.

Covey says: “This is the habit that increases our capacity to take advantage of everything else effectively. In an organization or group, the seventh habit promotes vision, renovation y continuous betterment, safeguarding against crisis and entropy, and at the same time opening up a path to growth. In the case of families, it encourages the creation of traditions that nurture interpersonal relationships within the dynamic.”

Essentially, this final habit seeks to take everything the individual has learned in terms of becoming more effective in general, and use it to maintain an endless state of self-improvement, always with the eye on becoming better people, both for themselves and to those around them.

In Coronado International School, this is the habit that encapsulates everything we teach our students. It is through sharpening the saw that we ensure they are prepared to become the best possible version of themselves.

Afilar la sierra: el séptimo hábito

Afilar la sierra se trata de la mejora continua, lo cual es el tercer y último pilar de Covey en su sistema de siete hábitos. Gira en torno a la renovación constante en todas las áreas de nuestras vidas, como la física, socioemocional, mental y espiritual.

Covey dice: “Este es el hábito que incrementa nuestra capacidad de aprovechar todo lo demás efectivamente. En una organización o grupo, el séptimo hábito promueve la visión, renovación y mejora continua, salvaguardando contra la crisis y la entropía, y a la misma vez abriendo el camino al auto-crecimiento. En el caso de familias, busca la creación de tradiciones que nutrirán las relaciones interpersonales dentro de la dinámica. “

Esencialmente, este último hábito se trata de utilizar todo lo que el individuo ha aprendido para volverse más efectivo en general, y usarlo para mantener un estado perpetuo de mejora personal, siempre con la mira en volverse mejor persona para sí mismo y para aquellos a su alrededor.

En Coronado International School, este es el hábito que encapsula todo lo que enseñamos a nuestros estudiantes. A través de afilar la sierra, nos aseguramos que se prepararán para volverse la mejor versión posible de sí mismos en el futuro.