5 Tips to Help Teach Kids Some Healthy Eating Habits

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5 Tips to Help Teach Kids Some Healthy Eating Habits

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Eating healthy and properly is fundamental for the development of any child or teenager. Yes, getting them to actually do it can be, at times, a monumental task – a path filled with obstacles and pitfalls, with potentially flaring tempers or even ice cold resolutions. But it’s necessary nonetheless.

These are five simple tips to keep in mind when trying to teach your young ones some healthy eating habits:

Be creative. When it comes to young children, eating can be tricky. If they feel it’s a chore, they’ll approach it with caution at best, and outright displeasure and anger at worst. This is why you need to think outside the box (or outside the plate, as it were) to make eating time fun. The simplest way to do this is just to find clever ways to arrange the food: a smiley face, a train, a forest – anything that resembles something they find attractive will go a long way. Pictures or games can go a long way when changing your kid’s perspective about time spent eating.

Spend time together in the kitchen. It’s not all about being on the table. By having them help out in the kitchen, kids will feel a deeper connection to the food that’s prepared, and they’ll be more inclined to actually eat it — whether out of pride or to show others at the table how incredible the food they made is.

Teach them about food. It doesn’t matter if it’s in the kitchen, at the table, or even during a car ride to the beach. Talk to them about types of food and their importance. For example, if you child isn’t a fan of drinking water, this could be a very important first lesson to try and transmit. Water is extremely important, especially with the Panamanian climate, so talk to them about why they need to drink a lot of it to stay hydrated.

Never skip breakfast. The first meal of the day is very important. While there are endless studies that debate just how important, they all agree that starting the day with a full stomach is vital. Especially for school kids who need to focus in class instead of thinking about how hungry they are. Make sure that a full breakfast is always a part of the schedule.

Eat together. Of course, this couldn’t be left out of the list. Putting aside all the cognitive, social and emotional benefits of having a set time each day to spend together as a family, being together for a meal will teach them that, as a family, you value meals. The weight of importance will teach them to look at food with more respect or appreciation, which in turn will help them readily accept that they need to consume it.

These are just a few tips you can follow to help make your kids more open to eating. Of course, it’s up to you what they actually eat and how patient you’re willing to be to make sure their eating habits are healthy.

Cinco consejos para para enseñar a los jóvenes buenos hábitos alimenticios

Comer saludable y apropiadamente es fundamental para el desarrollo de cualquier joven. Sí, lograr que se sienten y coman puede, ocasionalmente, convertirse en una tarea monumental – un camino lleno de obstáculos y caídas, con el potencial para explosiones de temperamentos o resoluciones frías. Pero es necesario.

Estos son cinco simples consejos a considerar para inculcar en los jóvenes hábitos alimenticios sanos:

Sea creativo. Cuando de niños pequeños se trata, comer puede ser complicado. Si sienten que alimentarse es una tarea tediosa, su acercamiento a la actividad será cautelosa en el mejor de los casos, u odiosa en el peor. Es por eso que es importante pensar fuera de la cajeta para hacer del momento algo más divertido. La manera más sencilla es buscar la forma de arreglar los alimentos en el plato para que se asimilen a alguna imagen que encuentren atractiva, como una cara sonriente, un tren o un árbol de frutas. Las imágenes y juegos ayudarán enormemente para cambiar la perspectiva del niño sobre el tiempo que pasan en la mesa.

Pase tiempo con ellos en la cocina. No se trata solo de estar en la mesa. Invitarlos a ayudar en la cocina y cocina hará que sientan una conexión más profunda con la comida, y estarán más inclinados a comérsela – ya sea por orgullo o para mostrarle a otros que deliciosa está la comida que ellos mismos prepararon.

Enséñeles sobre comida. No importa si es en la mesa, en la cocina, o en el carro camino a la playa. Converse con ellos sobre los tipos de comida y su importancia. Por ejemplo, si a su hijo no le gusta tomar agua, haga de esta una muy importante primera lección. El agua es vital, especialmente con el calor panameño, por lo que es bueno hablarles del por qué necesitan mantenerse hidratados.

Nunca se olviden del desayuno. La primera comida del día es crucial. Si bien hay múltiples estudios que debaten que tan importante es en realidad, todos concuerdan en que iniciar el día con el estómago lleno juega un rol muy importante en el desempeño general de la persona. En especial con niños de edad escolar, quienes deben enfocarse durante sus clases en lugar de distraerse por hambre. Asegúrese que el desayuno esté siempre en la agenda.  

Coman juntos. Claro, esto no podía faltar de la lista. Independientemente de todos los beneficios sociales, emocionales y cognitivos que puede tener pasar tiempo juntos como familia, estar juntos para una comida diaria ayudará a enseñar a los jóvenes que el tiempo de comer es valorado e importante. El peso de esto les trasmitirá que, como familia, respetan este espacio, y la actividad en sí, por lo que se motivarán más a consumir los alimentos.

Estos son solo algunos consejos que pueden ayudar a que sus hijos acepten con mayor facilidad la comida. Que tan saludable será lo que comerán ya depende enteramente de los padres, a quienes les tocará velar por inculcar hábitos específicos sobre los tipos de comida.

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